VARFÖR

VARFÖR:
-lägger jag post på hög så att det tar tid att sortera när jag väl tat tag i det?
- har jag aldrig något att ha på mig men klädkammaren är så överfull så jag har fått ta plats i de utflyttade barnens klädkammare också?
- får jag alltd ta tag i gårdagens middagsdisk när jag kommer hem från jobb?
- har jag inte tagit bor de vissnade vinter, vår och påskblommorna från entrén? det  ser ju för jä---t ut.
 
JO FÖR ATT:
- det är skönare att läsa en bok än reklam, fakturor och annat som kommer i lådan.
-jag har gått upp i vikt igen och inget passar.
- det e alltid något som måste göras som kontors jobb, ett bra tv  program som måste ses m.m när man ätit middag.
- det är roligare att plantera, vattna och fixa i växthuset. framsidan på huset ser ju inte jag utan bara gästerna som kommer.
 
SÅ NU:
-ska jag rensa undan posten varje dag den tas in så att jag slipper se högarna växa.
-ska jag träna och äta rätt så att kläderna kan användas igen. Har ju varit duktig i alla fall 2 dagar denna veckan. Alltid en början.
- ska jag säga till maken att vi minsann får skärpa oss och hjälpas åt att ta disken efter varje måltid.
- ska jag plantera sommarblommorna som är inköpta och som bara väntar på att få visas upp.
 
Det är en ATT GÖRA LISTA som gäller nu! Det är nog det som fattats för det har jag inte gjort någon på länge.
Alltså ska mitt nya liv börja. Ska bara hinna med jobb, avslutningar, fester, studenter och resor däremellan. Tur att man i alla fall är frisk och ùng`och att dygnen har 24 rimmar att tillgå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kamillan.blogg.se

Här får du en salig blanding av resor, mat, städ och vuxenliv

RSS 2.0