Tisdag i mitt hjärta

Tisdag!! Äntligen. Jag har börjat KOMVUX på äldre dar. Jag läser ett nytt språk och det är så himla kul. Teckenspråk. Jag har tur som kan träna mina läxor varje dag på mitt arbete med en av mina kolleger som kan. Vill bara lära mer hela tiden. jag känner mig fullproppad när jag åker därifrån. Den största skillnaden från när jag läste Tyska är att jag inte kan lyssna in språkmelodier i bilen. Lyssna på språket och känna igen ord. Det är svårt att sitta och teckna när man kör bil men i tankarna tränar jag hela tiden. Så efter en stund på soffan och en färdig grillad kyckling med sallad, ska jag snart komma iväg. Jippie!!!



Kommentarer
Ivanov

Åh! Jag vill också läsa teckenspråk igen!!! Kanske till våren :)

2012-09-11 @ 17:21:08
Fnulan

Roligt att du trivs så bra!!! Duktig!!

2012-09-11 @ 19:46:13
URL: http://www.bloggfamiljen.se/fnulan
Fnulan

Ja det är onsdag idag...

2012-09-19 @ 17:36:17
URL: http://www.bloggfamiljen.se/fnulan


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

kamillan.blogg.se

Här får du en salig blanding av resor, mat, städ och vuxenliv

RSS 2.0